nordistrixa

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2015

Hovslagarslakt

Av Szimone Robertssson - 19 oktober 2015 19:08

Vilken dag... Först höll vi på att ta livet av den stackars hovslagaren. Trixa hade nämligen inte alls tid att stå still med sina fötter och kastade (bokstavligt talat) iväg stackars Hovslagaren genom hela gången. Men hon fick äntligen på sig skor och tog själva skoningen med bankande och allt kanonbra. Sen provade hon att bita mig, JÄTTEHÅRT och blev helt förfärad när jag jagade henne genom hela stallet eftersom jag redan var arg som ett bi. Hon provade inte att bitas igen. Sen skulle vi till den här biten där matte ska upp i sadeln, Trixa hade aldrig aldrig gjort det innan (!?) och skuttade runt som en skållad älg. Ridturen bestod mest av en bockande, gnäggande och att backa runt på en åker. Men skam den som ger sig, de sista typ 2 kilometrarna gick det kanon. Man får vara glad för det lilla med dom där unghästarna, nu ska jag gå i förtidspension.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Szimone Robertssson - 4 oktober 2015 19:31

Så duktig liten häst jag har. Bortsett från hennes mycket söta och omtänksamma försök att busa med mig i hagen (hon verkar inte helt med på att matte är typ 10% av hennes kroppsvikt och inte alls en häst...) så stod hon så otroligt lugnt och snällt i...

Av Szimone Robertssson - 29 september 2015 16:22

  I lördags var vi duktiga brudar i stallet och satte stolp runt ridbanan. Så nu kan man vara där och rasta hästarna fast man inte håller dom i något, extremt smidigt. Fick låna söta Etan som springkompis också så min toka till häst kunde förstå...

Av Szimone Robertssson - 27 september 2015 01:05

Inte hunnit skriva något om de senare dagarna men i torsdags var vi iallafall ute på ridtur med Gnejs igen. Gnejs hade med sin medryttare denna gången så vi promenerade ner till deras stall, hoppade upp där (som vanligt sa hon ingenting om uppsittnin...

Av Szimone Robertssson - 23 september 2015 22:47

  Hej! Vad gör du mamma? I området där min häst står installad finns en FB grupp där folk efterlyser folk att rida med. Mysigt eftersom det finns så mycket folk, man behöver inte rida ensam. Idag efterlös Gnejs och hans ägare ridsällskap, Gne...

Av Szimone Robertssson - 22 september 2015 16:36


Trixifix innan promenaden. Så tjusig i sitt fina träns <3 Idag introducerade jag mitt system för att lära hästar tricks. Normalt sett tar det ett par gånger för dom att fatta hur jag går tillväga, vilket inte är så konstigt eftersom det kan v...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards